zondag 2 maart 2014

DIY • CREATIEF MET KNOPEN

Ik heb al heel vaak schilderijen met knopen voorbij zien komen. Het leek me heel leuk om dit een keer zelf te doen. dus dat heb ik dan ook gedaan. Ik ben naar de Action gegaan voor knopen en andere materialen. En ik ben aan de slag gegaan. Ik dacht dat ik het wel even in twee uurtjes deed, maar het was wel veel meer werk. Maar ik moet zeggen het resultaat is wel heel leuk!


Wat heb je nodig?:
- canvasdoek (30x30)
- verf (eventueel)
- 2 zakjes knopen (Action)
- lijmpistool


Ik heb er voor gekozen om mijn doek te verven, maar je kan deze ook gewoon wit laten. Ik heb gekozen voor een licht grijze kleur. Dit is verf van Le Noir Et Blanc, te koop bij Karwei. Deze potjes zijn super handig. En het zijn prachtige kleuren.


Nadat ik geverfd heb, heb ik een hart uitgeprint. Deze heb ik uitgeknipt en gebruikt als sjabloon. Zo komt de vorm precies in het midden en is het handig met de knopen opplakken. De knopen heb ik vastgeplakt met een lijmpistool. Ik ben er uiteindelijk wel een paar uur mee bezig geweest, want het is lastig om elke keer passende knopen te vinden. Maar ik ben heel erg blij met het eindresultaat.


Dus heb je even niks te doen of wil je iets leuks maken voor in huis, dan is dit een heel leuk idee. Bij mij staat hij mooi te pronken in de woonkamer.

Liefs,
Monica





Geen opmerkingen :

Een reactie posten