zaterdag 8 maart 2014

DIY • PRIKBORDJE PIMPEN

Ik heb altijd overal visitekaartjes en notities liggen. Zo dat als ik een keer iets zoek ik het niet terug kan vinden. Niet handig dus. Ik ben dan al een tijdje opzoek naar een mooie oplossing hier voor. Nou liep ik pas in de Hema en toen zag ik een prikbordje liggen. Dit leek me wel handig om een beetje orde te scheppen in de chaos. Alleen ik vond 'm een beetje saai. Om dit prikbordje op te pimpen heb ik 'm gestoffeerd. Lees snel verder dan laat ik zien hoe makkelijk dit is.

Wat heb je nodig?:
- prikbord
- stof
- tacker 




Zoals ik al vertelde heb ik dit prikbordje bij de Hema gekocht deze is 30x30 cm en kost 5,95. De stof had ik toevallig nog liggen. Hier heb ik eerder een keer kussentjes van gemaakt. En de tacker gebruik ik veel op school, dus die had ik ook al. Dat is zo'n handig ding. Zeker de moeite waard om aan te schaffen.


1Het stofferen is eigenlijk super simpel. Zorg er voor dat de stof kreukvrij is, want na het stofferen kan je 'm niet meer strijken. Als de stof kreukvrij is dan kan je beginnen met vast tacken. Ik zorg altijd dat ik de stof stevig aan trek. Maar let wel op dat als je een patroontje hebt deze niet uitgerekt en scheef wordt. Ook is het belangrijk om de hoekjes nog niet vast te zetten. Zo kun je de hoekjes mooi omvouwen en strak trekken. Dit was het eigenlijk al. Super makkelijk dus en een heel leuk resultaat.


Dus ben je ook altijd briefjes en kaartjes kwijt. Dan is dit een handige oplossing om orde te scheppen.

Liefs,
Monica






Geen opmerkingen :

Een reactie posten