dinsdag 18 maart 2014

MOVIES • MIJN FAVORIETE FILMS

Mijn favoriete films... Het is niet een hele lange lijst. Ik neem er vaak niet de tijd voor om een film te kijken. Maar als ik dan een goede film heb gekeken. Dan kan ik die ook 100x overnieuw kijken. Ik heb een selectieve lijst met favoriete films. Een film moet wel inhoud hebben vind ik. Maar soms is een feel good film ook wel fijn. Ik heb me voorgenomen om binnenkort maar weer eens naar de bioscoop te gaan. Ben je benieuwd naar welke films ik ga? En welke mijn favoriet zijn? Lees dan snel verder.

Amélie
Mijn absolute favoriet is Amélie. Ik hoorde altijd verhalen dat het zo'n rare film was, maar zelf had ik 'm nog nooit gezien. Ik vond het twee jaar geleden dan ook wel tijd worden om Amélie te gaan kijken. Na de eerste scène was ik al geboeid. Dit kwam o.a. door de hoofdrolspeelster Audrey Tautou, de mysterieuse sfeer en de locatie Parijs. Deze film laat je denken en neemt je even mee in een totaal andere wereld.


Safe Haven
Safe Haven, wat een prachtige film. Ik heb nog nooit zo gehuild bij een film. Het verhaal is spannend en mooi. Deze combinatie maakt het een boeiende film. Alleen vind ik het persoonlijk jammer dat het een Amerikaanse film is. De acteurs/actrices spelen wel heel goed! Dus als je zin hebt om even een avondje te huilen, dan is dit een aanrader!


Coco Avant Chanel
Ik bewonder Gabrielle Bonheur (Coco Chanel) heel erg. Zij heeft zoveel betekend voor de mode industrie. Maar ook haar karakter bewonder ik zeer. Ze was een sterke zelfstandige vrouw die wist wat ze wilde. En het hier uiteindelijk ook heel ver mee heeft geschopt.  In Coco Avant Chanel zie je hoe ze begonnen is en waar ze vandaan komt. Ik vind het verhaal achter Chanel nog mooier eigenlijk dan de kleding, behalve de haute couture dan. Ook in deze film speelt Audrey Tautou weer geweldig! 


A Good Year
A Good Year is een heerlijke feel good film. Vooral voor de mensen die van Frankrijk houden. De eerste keer dat ik deze film zag, was met mijn ouders. Het leek mij een saaie film, maar wat heb ik me hier in vergist.  Het verhaal is misschien niet heel spannend of bijzonder, maar de prachtige omgeving en leuke acteurs/actrices maken dit helemaal goed. Even heb je het gevoel dat je in Frankrijk zit. Ik heb 'm onderhand al 7x gezien en hij verveelt nooit. Gewoon een heerlijke feel good film.


Letters To Juliet
Ongetwijfeld heb je deze film al gezien, maar toch zet ik deze er bij. Elke keer wanneer er gevraagd wordt welke film we zullen kijken, antwoord ik Letters To Juliet. Want wat word ik vrolijk van deze film. Volgens mij is dit verhaal de droom van elke vrouw. Dat je op zo'n mooie locatie met zo'n leuke man verliefd wordt. Ik hoop tenminste dat ik dit verhaal ook een keer mag meemaken. Ik vind dat Amanda Seyfried ook echt geweldig speelt. Een betere actrice hadden ze niet kunnen kiezen. Sinds ik Mamma Mia gezien heb ben ik helemaal weg van Amanda. 

  

Endless Love
Deze film moet nog uitkomen. Dus deze staat op mijn lijstje van films die ik nog wil zien. Het verhaal spreekt me heel erg aan. Een relatie tussen twee mensen die heel veel van elkaar houden, maar die door de ouders verboden wordt. Misschien herken je dit. Ik gok dat dit weer een film is waar ik mijn tissues bij moet houden. Wat mij ook overhaalde was dat ik zag dat Alex Pettyfer een van de hoofdrollen speelt. Het is dus zeker geen straf om naar deze film te kijken. Vanaf donderdag 20 maart draait Endless Love in de bioscoop. 


Yves Saint Laurent
Ik ben heel erg benieuwd naar deze biografie over Yves Saint Laurent. In deze biografie leer je de echte persoon achter het merk YSL kennen. Hier ben ik heel benieuwd naar. Ook word in deze film de eerste collectie getoond die YSL voor Christian Dior maakte. Ik weet niet wat ik van deze film kan verwachten, dus ik laat me verrassen. Deze film over YSL komt 10 juli uit in Nederland. Verder dit jaar komt er nog een film uit over YSL. 

Dit was dan alweer mijn lijst met favoriete films. Ik hoop dat er nog iets nieuws tussen zit voor jullie. Ik ga in iedergeval deze week weer eens naar de bioscoop. Hier zal vast nog wel een verslag van komen. Welke film het wordt is alleen nog een verrassing. Ook voor mij.

Liefs,

Monica







Geen opmerkingen :

Een reactie posten