zondag 16 maart 2014

DIY • ROMANTISCHE LICHTJESLINGER MAKEN VAN BEKERTJES

Ik ben al een tijdje opzoek naar een leuke lichtslinger voor op mijn kleine zoldertje. Maar het was moeilijk om een leuke te vinden. Nou heb ik hier een goedkope oplossing voor gevonden. Ik ben naar de Action gegaan voor een lichtslinger en bij de supermarkt heb ik papieren bekertjes gekocht. En hier heb ik een super leuke lichtslinger van gemaakt.

Wat heb je nodig?:
- lichtslinger (20 lampjes)
- papierenbekertjes (wit)
- stanleymes


Ik heb er voor gekozen om de bekertjes wit te houden, want ik wil straks mijn kamer helemaal wit hebben. Dus dan past dit er het beste bij. Maar als je ze toch in een kleurtje wilt hebben. Dan kan je ze verven of papier er omheen plakken. Als de bekertjes zijn zoals je wilt. Dan maak je een klein sneetje in de bovenkant. Hier duw je het lampje doorheen. Dit doe je bij alle bekertjes. Het handigst is als je om het laatste lampje geen bekertje doet. Dit is handiger met ophangen. Als je dit gedaan hebt dan is de slinger af en kun je 'm ophangen. Ik heb gekozen voor een wit/doorzichtig snoer. Dit vond ik er strakker uitzien. De lampjes kostte maar 0,79 bij de Action en de bekertjes 0,70 bij de Albertheijn. 


Zo heb je dus voor weinig geld een super leuke lichtslinger. En hij is binnen 10 minuten af. Tip: met pastel kleuren is ook heel leuk. 

Liefs,
Monica
 


Geen opmerkingen :

Een reactie posten