maandag 24 maart 2014

HEALTH • SUPERFOOD BREAKFAST

Elke dag begin ik met een superfood ontbijt. Superfoods zijn enorm trending de laatste tijd. Hierdoor denken veel mensen dat het commerciële onzin is. Naar mijn mening is dit helemaal niet waar. Mijn lichaam en energie is heel erg vooruit gegaan sinds ik superfoods eet. Het is dan ook heel fijn om de dag te beginnen met een heerlijk gezond ontbijt. Want de meeste superfoods zijn ook nog eens heel lekker. Ben je al nieuwsgierig naar mijn heerlijke superfood ontbijt?

Wat zit er in dit heerlijke superfood ontbijt?:

Goji bessen
Goji bessen bevatten veel goede stoffen zoals, vitamines, mineralen en antioxidanten. Deze stoffen beschermen je lichaam tegen ziektes en zorgen voor een positieve levenshouding. Verder helpen ze om af te vallen, beter te slapen en helpen ze tegen acne en andere huiduitslag. En ik kan zeggen dat ze echt heel lekker smaken.

Lijnzaad
Lijnzaad staat er om bekend dat het goed is voor je darmen, ogen, hormonen en hersenen. En een ander geweldig voordeel, lijnzaad zorgt er voor dat je niet de hele dag blijft snacken. Lijnzaad is een goedkoop product en bij veel drogisterijen en natuurwinkels te koop. Persoonlijk is dit mijn lievelings superfood. Sinds ik lijnzaad gebruik heb ik veel minder last van buikpijn.

Cranberry's
De laatste tijd vind ik alles waar cranberry's inzitten echt heerlijk. Bijvoorbeeld in de jam of door de thee. En ze zijn nog gezond ook. Cranberry's kunnen een blaasontsteking voorkomen. En ze helpen tegen verschillende ziektes.

Chia zaad
Ik kan beter opnoemen waar chia zaad niet goed voor is. Maar toch som ik alle voordelen even op. Hier zijn ze goed voor: je hersenen, cholesterol, weerstand, hart- en vaatziekten, bloedsuikerspiegel, energie en geest. Ook chia zaad helpt tegen snacken, dus stimuleert het afvallen.


Van alle vier deze superfoods doe ik een eetlepel door de yoghurt. Dit werkt voor mij het beste, omdat ik 's ochtends nooit zin heb in eten. Maar je kunt deze superfoods ook door de smoothie of salade doen.

Liefs,

Monica


Geen opmerkingen :

Een reactie posten