woensdag 5 maart 2014

PERSONAL • MIJN BUCKET LIST

We hebben allemaal vast wel doelen in ons leven die we willen bereiken of dingen die we heel graag willen doen. Ik heb er ieder geval heel veel. Ik denk altijd graag na over wat ik graag wil doen en wat mij  doelen zijn. Dit schrijf ik altijd op in de vorm van een lijstje. Zo heb ik nu onderhand een hele lijst. Het leek me leuk om deze 'bucket list' met jullie te delen.

Mijn bucket list:

backpacken
Ik wil heel graag, zo snel mogelijk alleen backpacken. Gewoon mijn tas pakken en het eerste beste vliegtuig pakken. Onvoorbereid de wereld rond. Ik hoop hierdoor veel nieuwe ervaringen op te doen. En ervaren hoe het is om helemaal op jezelf aangewezen te zijn. Het liefst ga ik naar Australië, Zuid-Afrika en Noorwegen. Ohja en als ik dan toch bezig ben ook nog een keer terug naar Elafonissos.


• een stichting oprichten tegen pesten
Pesten vind ik een van de ergste dingen die er gebeuren. Vaak beseffen de pesters zich niet wat ze aanrichten bij het slachtoffer. De slachtoffers zijn getekend voor het leven en zullen dit nooit meer vergeten. Omdat ik zelf weet wat het is om gepest te worden, wil ik heel graag helpen. Ik kan uiteindelijk dankbaar zijn voor wat mij overkomen is en ik ben dankbaar voor wie ik nu ben en waar ik nu sta. Dit hoop ik over te brengen bij andere slachtoffers. En een luisterend oor te zijn voor de slachtoffers.


een succesvol bedrijf runnen
Heel graag wil ik een eigen bedrijf runnen waar fotografie, eten en mode samenkomen. Hoe zie ik dit voor me? Het liefst wil ik een eigen restaurantje (biologisch) runnen. Daarnaast wil ik modefotografie maken en dit tentoonstellen in mijn restaurantje. 

• leren surfen
Altijd als ik op vakantie ben denk ik ik ga leren surfen, maar ondertussen heb ik het nog nooit gedaan. Het lijkt me heel lastig, maar zo gaaf! Het liefst leer ik dit natuurlijk van een prachtige 'surfboy'. Ik zie het al helemaal voor me. Op een zonnig strand met mijn surfbord die ik uit mijn pick-up heb gepakt onder de arm. Ja wauw wat is fantaseren toch mooi...


• Jeune, Jolie, Belle tot een groot succes maken
Dit is een droom waar ik nu mee bezig ben. Ik ga binnenkort beginnen met visitekaartjes ontwerpen en nog veel meer andere dingen. Ik krijg zoveel energie van het bloggen en het is gewoon super leuk om te doen. Het is erg verslavend en er gaat heel veel tijd in zitten. Maar dat is het helemaal waard!

• een heel oud huisje opknappen
Ik vind klussen sowieso al heel leuk om te doen. Maar een klein oud huisje ergens in een zonnig land of in Utrecht opknappen lijkt me super. Misschien dat ik er zelf ga wonen en anders verkoop ik het. En wie weet blijf ik dan zo doorgaan en woon ik ondertussen in een oude caravan of Volkswagen busje.


• een haute couture show van Elie Saab en Chanel bijwonen
Elke keer weer kijk ik met bewondering naar de haute couture shows van Elie Saab en Chanel. Ik vind de ontwerpen altijd prachtig, maar ook de decors en muziek. Alles klopt gewoon. Ik kan er soms zelfs emotioneel van worden. Echte mooie dingen kunnen mij altijd raken. Daarom lijkt het me heel gaaf om dit een keer in het echt mee te maken en te voelen.

• gitaar leren spelen
Ik kan geen noten lezen en verder dan ''op mijn opa's boerderij'' op de piano kom ik niet. Maar het lijkt me heel gaaf om gitaar te kunnen spelen. Al is het alleen maar een beetje jammen. De gitaar is er al. Nu de rest nog...

• naar een concert van John Mayer
Tja, welke vrouw wil dit nou niet? Dit is toch de droom van iedere vrouw om deze goddelijke man live te zien en horen vooral. Want wauw wat heeft deze man een prachtige stem. Elke keer als ik opnieuw naar John Mayer luister word ik weer verliefd.


• 's nachts skinny dippen
Misschien denk je nu wel ''huh, wat een raar meisje''. Ja apart en raar ben ik wel, maar dit is gewoon een stoute droom van mij. 's nachts als het helemaal donker is en alleen de sterren nog licht geven op een strand met een leuke jongen of juist een hele groep vrienden skinny dippen. Ja wat lijkt me dat gaaf!

• een paar dagen in een klooster doorbrengen
Om me heen heb ik al een aantal mensen gehoord die in een klooster hebben gezeten. Dit lijkt mij ook heel fijn. Even de stilte in en nadenken over alles. Ook ben ik gelovig opgevoed, maar de laatste jaren heb ik hier niks meer mee gedaan. Dit lijkt me een mooi moment om mijn geloof weer op te pakken. Hoewel de stilte me ook heel eng lijkt.

• snowboarden/ wintersport
Ik ben nog nooit op wintersport geweest. Alleen ben ik met school een keer wezen langlaufen in Winterberg. Maar ik zou wel een keer willen snowboarden. De snelheid lijkt me echt een kick geven. En natuurlijk de Après-ski lijkt me wel wat.


• mijn eigen expositie houden
Zoals ik al vertelde wil ik heel graag iets doen met (mode)fotografie. Ik zou hier heel graag dan een expositie van willen houden. Nu lijkt me dat ook al heel gaaf! Ik ben heel erg benieuwd wat anderen van mijn foto's vinden.


• bruin worden
Ik word op vakantie of in de zomer nooit bruin. En als ik me dan bruin voel en ik ga me vergelijken met anderen dan ben ik weer een melkfles. Het lijkt me heerlijk om eens een keer lekker bruin te worden in de zon.

• mijn bucket list waarmaken
Dit is mijn grootste droom. Ik hoop mijn hele bucket list te kunnen waarmaken. Zodat ik later niet kan denken had ik dit of dat nou maar gedaan.

Hebben jullie ook een bucket list? Als je er nog geen een hebt. Dan raad ik je aan er een te maken. Het is heel leuk om te doen. En soms kan het je ook motiveren om bepaalde dingen te doen. persoonlijk vind ik het ook altijd fijn om met lijstjes te werken, zodat ik kan afstrepen wat ik al gedaan heb.

Liefs,
Monica


Geen opmerkingen :

Een reactie posten