maandag 3 maart 2014

FOOD • RECEPT VOOR EIERSALADE

Heb je zin in een makkelijke lunch? Dan heb ik hier een heerlijk recept voor eiersalade. Dit recept heb ik van mij moeder gekregen. Sinds mijn moeder zelf de eiersalade maakt, lust ik niet meer de eiersalade uit de supermarkt. Er gaat niks boven zelf gemaakte gerechten met verse producten. Vandaag deel ik dit ''geheime'' recept van mijn moeder met jullie. Waarschijnlijk zullen er nog veel meer geheime recepten volgen. 

Wat heb je nodig?:
- 4 eieren
- 2 el mayonaise
- 1 tl kerriepoeder
- 1 tl tomatenpoeder (optioneel)
- peper
- zout
- verse bieslook
- verse peterselie

Als eerste kook je de eiren. Als deze hardgekookt zijn dan laat je ze afkoelen. Je kan ze ook even in het koud water leggen. Wanneer ze afgekoeld zijn pel je de eieren en doe je ze in een kom. Deze prak je met een vork in hele kleine stukjes. Nu doe je de mayonaise, kerriepoeder, (tomatenpoeder), peper, zout en bieslook doorheen. Dit meng je goed met elkaar en dan is de eiersalade af! Nu kun je het op een pistoletje doen. En als finishing touch doe je er een vers takje peterselie op. En dan smullen maar. 


Waarschijnlijk hou je nog wat over. Dit kan je nog een paar dagen in de koelkast bewaren. Lekker voor naar school of je werk. 

Liefs,
Monica

Geen opmerkingen :

Een reactie posten