maandag 10 februari 2014

PERSONAL • MY LIFE IN 20 QUESTIONS TAG

Ik was op het internet aan het zoeken naar een originele manier om mezelf voor te stellen. En toen kwam ik de ''My life in 20 questions tag'' tegen. Dit leek mij een leuke manier om mezelf voor te stellen. En zo is het voor jullie geen enorme lap tekst om te lezen. Ik hoop dat jullie zo een beetje een duidelijk beeld van mij krijgen. 





Wat is je lievelingskleur?
Dit vind ik best een lastige vraag aangezien ik niet zo van kleur hou. Maar als ik naar mijn studeerkamer kijk, dan overheerst licht roze toch wel. En op het gebied van kleding en interieur vind ik lichte natuurlijke kleuren heel mooi. 

Wat is je favoriete nummer?
Ik heb bij 8 altijd een goed gevoel. Waarom? Ik zou het niet weten. 

Wat is jouw droom carrière?
Wat een heerlijke vraag. Dit is toch het mooiste om over na te denken. Ten eerste hoop ik nog heel lang en succesvol te kunnen bloggen. Verder hoop ik na mijn opleiding een succesvolle stylist en fotograaf te worden. En ik hoop heel graag iets te kunnen betekenen voor de geestelijke gezondheidszorg. 


Waar zou je op jezelf willen wonen? 
Zonder twijfel Parijs! Ik hou van die stad. Al vanaf het eerste moment ben ik verliefd op deze stad. De mensen, de architectuur, de mode, het eten en de leefstijl van de inwoners maken deze stad zo fijn. En als dit te ver gezocht is, dan is Utrecht ook een prima plek. Ik studeer hier nu, maar ik vind het altijd zo moeilijk om weer terug te gaan naar Ede. Ook in Utrecht zijn de mensen heel fijn en de prachtige grachtenpanden zijn ook een pluspunt. 


Wat is je favoriete manier om te reizen?
Ik vind het heerlijk om te fietsen. Naja als de zon schijnt en het droog is. Maar het vliegtuig vind ik ook wel heel fijn. Want tot nu toe heeft het vliegtuig me alleen nog maar naar heerlijke zonnige bestemmingen gebracht.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik winkel heel graag in mijn vrije tijd. En vanaf vandaag ook heel veel bloggen! Verder ben ik graag met vrienden, bezoek ik musea, fotografeer ik, kook ik, luister ik muziek en lees ik tijdschriften.

Wat zijn je favoriete kledingwinkels
Ik ben sinds kort een grote fan van de Costes. De laatste tijd kon ik niet goed meer slagen voor kleding, maar ik heb pas heel veel mooie kleding bij Costes gekocht. En verder: Primark, Pull & Bear, Zara, Mango, SPS en H&M. Ook zeker niet te vergeten de vintage winkels in Le Marais in Parijs!

Naar welk concert zou je graag gaan?
Ik ga heel graag naar optredens van Me and Mr. Jansen. Ze hebben zelfs een nummer voor me geschreven op 3FM https://www.youtube.com/watch?v=RjT8Lio5k-U . Maar ik zou een moord plegen voor een concert van John Mayer of Max Milner. 



Wat is je favoriete thee smaak?
Groene thee en verse munt thee vind ik echt heerlijk. Het liefst drink ik elke dag een paar koppen thee. 

Verzamel je iets?
Ik verzamel foto's en inspirerende teksten uit tijdschriften. Deze plak ik allemaal op de muur in mijn studeerkamer. Deze muur inspireert mij altijd.


Je slaapt niet zonder...
Deken! Hoe warm het ook is, ik moet een deken hebben. Anders val ik echt niet in slaap. Ook ga ik niet slapen zonder Vaseline op mijn lippen. Zo word ik elke ochtend wakker met heerlijke zachte lippen. 

Als je 1 miljoen euro zou krijgen, helemaal voor jou alleen, wat zou je er dan mee doen?
Ik zou twee derde besteden aan goede doelen of een eigen stichting tegen pesten. Ik geef graag meer aan een ander dan aan mezelf. En van het andere deel zou ik gaan reizen en heel veel winkelen.

Wat is je favoriete make-upmerk?
De lipstick van Lancôme vind ik heel fijn. En verder de lipstick en mascara van de Hema. En de nagellak en foundation van Essence.

Wat is je favoriete seizoen?
De zomer! Wat is alles toch mooi en fijn in de zomer. Althans zo lijkt het. Ik vind het altijd heerlijk om de zonnestralen op mijn huid te voelen.


Slaap je met de deur open of dicht?
Met de deur dicht! Ik doe geen oog dicht met de deur open. Vroeger was ik altijd bang dat inbrekers me dan zagen liggen (ja ik was/ben best een apart kind). Toen heeft mijn vader er voor gezorgd dat ik via mijn kamer met een trappetje naar zolder kan en dat ik daar kan slapen. Dus ik slaap nu heerlijk rustig op zolder.

Wat eet je het liefst?
Ik ben verslaafd aan groenten en fruit. Niet zozeer omdat het gezond is, maar gewoon omdat ik het heel lekker vind. Ook Indische lemper en pastei vind ik heerlijk. 


Waarom ben je begonnen met bloggen?
Ik ben begonnen met bloggen, omdat ik graag mijn ideeën en verhalen met jullie deel. Ik las zelf ook altijd veel blogs en op een gegeven moment dacht ik: Dat wil ik ook. Ook vind ik het heerlijk om te schrijven. Ik hoop jullie allemaal te inspireren met mijn berichten!

Heb je een abonnement op een tijdschrift?
Sinds kort heb ik een abonnement op de Elle. Ik lees deze al jaren en ik vind het nu wel eens tijd worden voor een abonnement. Verder koop ik elke maand de Glamour en Marie Claire. Ik lees altijd graag tijdschriften in de trein.

Wat deed je gisteravond om 12 uur?
Toen lag ik al lekker te slapen. Want vandaag is mijn eerste stage dag, dus ik moet wel goed uitgerust zijn. 

Wat is je favoriete parfum?
Absoluut Chanel no 5. Deze heb ik voor in mijn haar. Echt een uitvinding is dat, vooral in de zomer. Als ik zachtjes met mijn haar heen en weer ga dan ruik ik die heerlijke geur. Ik moet dan altijd meteen aan mijn moeder en oma denken.

Wat was dit leuk om te doen. Ik hoop dat jullie het ook leuk vinden om te lezen. En dat jullie nu een beetje een beeld van mij hebben. Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden!

Liefs,
Monica







Geen opmerkingen :

Een reactie posten