woensdag 26 februari 2014

LIFESTYLE • MODERNE HIPPIES MARKT

Afgelopen Zondag ben ik naar de Moderne Hippies Markt geweest in Amsterdam. Ik volg Moderne Hippies al een tijdje op internet en Facebook. Moderne Hippies is een blog over reizen, eten, mode, cultuur en nog veel meer wat past in het leven van een hippie. Een blog die mij en vele anderen heel erg inspireert en een vrolijk gevoel geeft. Een paar keer per jaar wordt er een Moderne Hippies Markt georganiseerd. Dit is een gezellige markt waar verschillende kraampjes staan met creatieve ondernemers. Allemaal hebben ze iets eigens. De sfeer is heel fijn en er lopen verschillende soorten mensen rond. Een hele gezellige en inspirerende boel dus. Ik vertel jullie hier graag wat meer over.


De Moderne Hippies Markt vond plaats in Roest in Amsterdam. Dit is een enorme loods. Dus ik heb de trein gepakt naar Amsterdam Centraal en de metro naar Roest. Toen ik aankwam zag ik dit busje staan. Ik vind 'm echt prachtig. Ik zie me hier al in staan om mijn taarten en broodjes te verkopen. Dus ik kon het niet laten om een paar foto's te maken.


Toen ik bij de markt aankwam viel mij meteen de gezellige sfeer en aardige mensen op. Iedereen was gezellig aan het eten en kletsen. Alle leeftijden en soorten mensen waren er. Het was ook prachtig weer, dus iedereen zat in het zonnetje op banken. Onder het genot van een lekker broodje van ICOON. 



ICOON is een duurzame pop-up broodbar. De broodjes zijn puur, eerlijk en zonder kunstmatige toevoegingen. De broodbar is een kleine kas op wielen. Hierin worden de broodjes gemaakt en verkocht. Deze werkt op zonne-energie en groengas. Natuurlijk heb ik ook genoten van een heerlijk ICOON broodje. Ik heb gekozen voor het LowCarb COONbroodje met gerookte kip, mango chutney en sla. En kan je vertellen het was heerlijk! 



Na dit heerlijke broodje was het tijd om de loods in te gaan voor de markt. Het was heel druk binnen, maar dit maakte het niet minder gezellig. Er hing een rustige sfeer, overal stonden banken waar je rustig kon zitten. Er was zelfs de mogelijkheid om gemasseerd te worden. Er stonden veel kraampjes met vintage kleding en sieraden. Zelf was ik helemaal weg van de clutches van Anne Meiborg. Deze clutches zijn gemaakt van echt leer. De sleutels vind ik echt super!


Waar ik ook helemaal weg van was waren de camerariemen van Kekke Camera Riemen. Want ik heb tegenwoordig altijd mijn camera om m'n nek hangen. Dus het is onderhand een modeaccessoires geworden voor mij. En met zo'n leuke riem staat het natuurlijk veel leuker. 



De bonbons van Dhana zagen er ook heerlijk uit. Deze bonbons zijngemaakt van veganistische chocolade. Heerlijk om op te eten, maar ook prachtig om te zien. Altijd fijn om te weten dat producten met liefde zijn gemaakt. 


Ik heb nog veel meer leuke kraampjes en ondernemers gezien, maar helaas kan ik niet overal over schrijven. Dus neem gerust een kijkje op http://www.modernehippies.nl of op https://www.facebook.com/ModerneHippies. En ik raad jullie aan om naar de volgende Moderne Hippies Markt te gaan. Deze is alleen nog niet bekend, dus hou de Facebook in de gaten.


Ik vond het een hele leuke en gezellige dag. Ik vind het altijd geweldig om verschillende ondernemingen te zien. Alle ondernemers zijn gedreven en werken met passie en liefde. Dit inspireert mij altijd heel erg om zelf ook aan de slag te gaan. Wat ik ook even gezegd moet hebben is dat de Moderne Hippies Markt helemaal georganiseerd wordt door vrijwilligers. Dus een heel groot compliment voor deze geweldige mensen! 

Liefs,
Monica


Geen opmerkingen :

Een reactie posten